مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد احیای نظام نوین استاد – شاگردی را در ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین کارگاه ها و مراکز آموزشی ، کسب مهارت های شغلی در محیط واقعی کار و اشتغال سریع و پایدار همراه با انعطاف پذیری لازم مؤثر دانست .

یزدفردا :مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد احیای نظام نوین استاد – شاگردی را در ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین کارگاه ها و مراکز آموزشی ، کسب مهارت های شغلی در محیط واقعی کار و اشتغال سریع و پایدار همراه با انعطاف پذیری لازم مؤثر دانست .

حبیب الله کارگر در دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته مهارت آموزی وآموزشهای فنی وحرفه ای به تشریح عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای از ابتدای تأسیس تاکنون پرداخت و بیان کرد : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در سال 1359 با رویکرد هر ایرانی یک مهارت و با هدف شایستگی و مهارت همراه با استانداردهای آموزشی آغاز به کار کرد .

 وی افزود : آموزش مهارت به تمام اقشار جامعه ، برگزاری مسابقات ملی مهارت در جهت شناسایی افراد نخبه و ماهر ، ارائه آموزش های مهارتی برای روستائیان ، سربازان نظام وظیفه ، زندانیان ، کارخانجات ، نانوایان و ارائه آموزش های مهارتی به صورت رایگان به نهاد های تحت پوشش از جمله اقدامات آموزش فنی و حرفه ای از سال تأسیس تاکنون است .

کارگر عنوان کرد : به منظور اجرای اصل 44 قانون اساسی در ارتباط با مشارکت بخش خصوصی واحد هایی به نام آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در سطح استان به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای می پردازند .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ، برگزاری آزمون های همسان تعیین صلاحیت به صورت کشوری ، ارائه مدرک مهارتی به قالیبافان و نانوایان در جهت بیمه شدن آنها ، تأسیس دو واحد دانشگاه علمی – کاربردی فنی و حرفه ای در سال 90 و راه اندازی پورتال جامع آموزشی در راستای کاهش مراجعات مردمی را ازجمله برنامه های در دست اجرای این اداره کل برشمرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احیای نظام نوین استاد شاگردی در آموزش فنی و حرفه ای تصریح کرد : احیا این نظام با هدف ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین کارگاه ها و مراکز آموزشی ، بهینه سازی هزینه های آموزشی ، کسب مهارت های شغلی در محیط واقعی کار ، اشتغال سریع و پایدار با انعطاف پذیری لازم و دخیل بودن بنگاه های اقتصادی در تربیت نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز بازار انجام می شود .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه خاطر نشان کرد : آموزش‌های فنی و حرفه ای نوعی مهارت اندوزي بر اساس تقاضاي بازار کار است كه با کسب يك مهارت ‌تخصصي مادم العمر ، باعث بهبود توانايي فرد در احراز شغل مورد نظر می شود .

 

کارگر تعداد کارکنان شاغل در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان از جمله قراردادی ، رسمی و پیمانی را 650 نفر عنوان کرد و ادامه داد : این اداره کل موظف به ارائه یک سری آموزش ها به صورت رایگان است که در این راستا یک سند راهبردی با هشت راهبرد تهیه شده که تمام اقشار را تحت پوشش قرار می دهد و هم اکنون در دست تدوین و اجرا است .

وی تعداد مراکز فنی و حرفه ای فعال در استان را 29 مرکز اعلام کرد و گفت : عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در سال آموزش 25 هزار کارآموز و ارائه 9 میلیون نفر – ساعت آموزش مهارت است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا